Planning aankomende dagen - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Nicole nvt - WaarBenJij.nu Planning aankomende dagen - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Nicole nvt - WaarBenJij.nu

Planning aankomende dagen

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

15 April 2009 | Nederland, Arnhem

Hai there!

Aangezien het onmogelijk lijkt om zonder creditkaart een auto te huren, ga ik nu toch maar met de Greyhound (bus) naar alle leuke plaatsen in Cairns.

Langzamerhand kom ik wat in tijdnood (zit nog steeds in bruisend Sydney).

Vanavond (15e) vertrek ik met de Greyhound naar Coffs Harbour. Daar aangekomen heb ik anderhalf uur om me wat op te frissen en wat te eten. Dan mag ik weer instappen en ga naar Byron Bay. Daar slaap ik 2 nachten in een hostel en vertrek op 17 april naar Nimbim. Nimbim is een hippiestad en daar kan ik dan leuk een beetje site seeing doen.
De volgende dag ga ik van Coffs Harbour naar Brisbane en slaap ik weer in een hostel.

De 19e vertrek ik en ga ik naar Rainbow beach. Daar heb ik een briefing over de volgende dag (Fraser Island). Daar ga ik touren met een 4 Wheel Drive en blijf ik 2 dagen.
De 23e ga ik iets heeeeeel erg cools doen: KAJAKKEN MET DOLFIJNEN!!!!
Direct daarna meteen weer met de Greyhound naar Harvey Bay waar ik in het begin van de avond aankom. Een paar uur later direct weer met de Greyhound opweg naar Arlie Beach.

Vanuit Arlie Beach, waar ik een eventje de tijd heb, ga ik naar de Whit Sunday Islands en blijf daar wederom een paar nachten op een boot!!! (ofnouja.. ik slaap op de boot en overdag natuurlijk het eiland bekijken).

De 27e vanuit Ailie Beach naar Townsville. Daar vertrek ik bijna meteen weer naar Magnetic Island. Daar slaap ik 2 nachten (ik dacht in een regenwoud....erg spannend!)
De 29e terug naar Townsville en vertrek ik naar Cairns.
De volgende dag 30 april, ga ik mijn eerste introductieduik doen op het Great Barrier Reef. Ik heb gevraagd of er ook haaien zijn. Die ZIJN ER!!!! Er zijn namelijk 38 soorten haaien in Australie. Eentje daarvan moet je niet tegenkomen, want die verslindt je met huid en haar. De anderen zijn reef haaien en zijn enkel nieuwsgierig. Toen ik vroeg hoe ik de gevaarlijke van de nieuwsgierige kon scheiden, konden ze me daar geen antwoord op geven....
Dus.. we gaan het zien.

Oh nee.. dat regenwoud is in Cape Trib.. daar ga ik 1 mei naar toe. Dus slapen in het regenwoud. Je kan ook nog een nachttrip maken, dus lopen door het regenwoud, maar dat lijkt me niet zo'n geweldig idee. (slangen en dodelijke spinnen...mwah..ik sla ff over).

De 2e van mei kan ik eventjes bijkomen van dit strakke schema en vertrek de 3e weer naar huis!!!!\

Pfff... 't wordt een trip, maar dan heb ik ook alles gezien.

Ik heb geen enkel idee of ik kan mailen ed op al die eilanden, maar jullie horen vanzelf weer wat!!

Geen bericht = goed bericht!!!

Liefs Nicole from Down Under!!!!!

  • 15 April 2009 - 08:11

    Tonny:

    Lieve Nicole,

    Ik heb je net een lange mail gestuurd. Terwijl ik dit deed kwam je nieuwste bericht binnen op je weblog. Even een snelle reactie hierop want ik viel bijna van mijn stoel toen ik las wat je allemaal gaat doen! Gaaf hoor!

    Ik zit nog wel een beetje te klungelen met je weblog, o.a. om Australië in beeld te krijgen, want ik wil je wel via de kaart kunnen volgen. Maar oefening baart kunst.
    Je hebt nu dus je hele reis al uitgestippeld. Knap hoor!
    Je gaat zelfs kajakken met dolfijnen . . . . en duiken . . ! Poeh . . . . spannend! Maar dit is waarvoor je daar bent en dan mag het zeker niet saai zijn. Zo zit je ook niet in elkaar!
    Nicole, geniet met volle teugen!

    Veel liefs, Tonny

  • 15 April 2009 - 15:20

    Jannie:

    Wow!! Wat een leuke plannen zeg, klinkt echt super allemaal!!! Echt waanzinnig...

    Ben super benieuwd naar de rest van je avonturen (haha, net als de Freggels, reizende oom Roel, of was dat voor jou tijd?? ;)) Jammer dat ik je blogjes vanmiddag pas zag, want in de winkel zaten de mannen met smart op nieuws van Down Under te wachten, haha!

    Enne, die haaien... mocht je een grote witte tegenkomen dan zou ik maar eens voorzichtigjes in een andere richting gaan zwemmen... ;) Geniet ervan!!!!

  • 16 April 2009 - 20:42

    FRITS:

    Hardstikke goed NICOLE!!!
    Als je in onoverkomelijke financiele moeilijkheden komt, laat het weten.
    Ik kan geen creditcard in AUS. voor je regelen, wel andere wegen.
    Ik zie wel.Wees voorzichtig. ! Liefs, FRITS

  • 17 April 2009 - 14:56

    Jannie Nog Een X:

    Oh! Keek ik alvast 'vooruit' op google maps.. Blijkt dat er in/bij Cape Trib (regenwoud) een Nicole drive (Dus Nicole straat, hahaha) is. Dacht, ik zeg het je vast, fotomomentje lijkt me?? ;) (als je hem kunt vinden dan, maar als je met Ferntree Rainforest Lodge gaat slapen in het regenwoud, daar is het dichtbij!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 7733

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 18 Juli 2011

Citytrip ROME

12 April 2009 - 04 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: