Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Nicole nvt - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Nicole nvt - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

22 April 2009 | Australië, Rainbow Beach

Hallo allemaal!!

Toen ik in Brisbane was aangekomen, heb ik met een chauffeur van een soort Greyhound (Ozzy Experiance) gekletst in de kroeg. We hebben wat gegeten samen met de groep die hij vervoerde. De hele groep zou de volgende ochtend vertrekken naar Rainbow Beach and so am I (maar dan met de Greyhound). Was erg gezellig en wederom is het bijna verbazendwekkend dat je zo snel contact maakt. Ik heb me die avond prima vermaakt, was erg gezellig met die hele groep!
's Avonds ben ik gaan slapen in mijn hostel die om de hoek bij de kroeg was, dus dat was ff makkelijk.
's Ochtends moest ik om half 7 uur alweer op het station zijn om de bus te pakken, dus dat was erg vroeg op helaas, maar vooruit. Ik kon lekker relaxen in de bus, dus dat kwam goed uit.

Toen ik aankwam in Rainbow Beach, had ik meteen een briefing voor de volgende dag. Ik ging de volgende dag namelijk naar Fraser Island en aangezien we daar zelf gaan rijden met een 4-wheel drive en het er stikt van de dingo's (niet ongevaarlijk) en er haaien in de zee zwemmen, was een briefing geen overbodige luxe. Ondertussen hebben we ook kennis gemaakt met de groepsleden (11 stuks). Er zijn 4 Mexicanen, 1 Duitser, 1 Oostenrijker, 2 Engelsen, 1 Ier, 1 Canadees en ik dus uit Nederland.
Het was wel een leuke groep, dus dat kwam goed.
Nou de volgende dag moesten we om 7 uur klaar zijn om pannekoeken te gaan eten en rond half 8 zouden we de auto's gaan bepakken.
Uiteraard was ik weer even aan het treuzelen en zo had ik geen ontbijt. Gelukkig had iemand nog wel 2 pannekoeken over en zo had ik toch nog een heerlijk maaltje.
Opweg naar Fraser, via de ferry en uiteindelijk dus op Fraser aangekomen. Direct toen we eenmaal "los" waren en zelfstandig op het strand reden, zagen we al een Dingo. Hele grappige beesten. Je moet niet vergeten dat het wilde dieren zijn en ze gevaarlijk kunnen zijn, maar zoals je ze zo ziet lopen, dan zouden het zo je eigen honden kunnen zijn.
De Ier onder ons, begon rond 8 uur al met zijn eerste goon (wijn) en rond 10.00 uur was hij zo dronken, dat het gewoonweg vervelend begon te worden. Een vriend van hem (1 van de Engelsen) probeerde hem in toom te houden, maar niets hielp. Hij dronk de ene beker na de andere, en werd steeds meer dronken.
Dus dat was ff een lekker begin (not).
Uiteindelijk waren we op ons kamp aangekomen. We kunnen namelijk niet de hele dag gaan rijden op het strand ivm eb en vloed. Er is dan namelijk geen strand meer over waar je veilig kan rijden, zonder dat je meegesleurd wordt door de zee.
Ik ging met een paar meiden even kijken bij een wrak van een schip. Ff lekker kletsen en vooral lekker bruin worden (hoewel dat bij mij nog een beetje tegenvalt, maar vooruit). Toen we weer terugkwamen, bleek de Ier te zijn verdwenen. We hadden al gezien dat hij met zijn dronken hasses de zee in was gesprongen om een beetje te zwemmen (terwijl er tijgerhaaien zitten en dodelijke stingers (kwallen). Godzijdank hebben we hem daar uit kunnen halen (of nouja.. schreeuwen. We durfden geen van allen de zee in om hem eruit te halen, uit angst voor die haaien).
Maar goed, hij was nu al meer dan een uur pleite en als je in zo'n beschonken toestand bent, is het niet zo veilig voor je, met al die Dingo's om je heen.
Ik ben toen samen met die vriend van die Ier hem gaan zoeken, niet wetende dat de nacht zo snel zou vallen. Dat was best een beetje eng. De zee kwam namelijk behoorlijk op en zo stonden we regelmatig ineens tot onze knieen in het water. Dan probeerden we op de kant te klimmen van het strand, maar dat lukte niet altijd. Het water had namelijk flinke delen strand weggespoeld, dus soms liep je langs een "muur" van 2 meter hoog. We waren allebei een beetje bangig, maar ondanks dat, hebben we wel schik gehad. Ik heb volgens mij nu ook behoorlijke gespierde kuiten, na al dat geloop... echt vreselijk.
Nadat hij al 3 uur weg was en wij weer terug wilden keren naar onze groep, besloten we om de Rangers (lokale politie) te bellen via de sateliet (je hebt daar geen verbinding op het eiland). We waren al een paar maal mensen gepasseerd en probeerden via de mobieltjes van die groep, de Rangers te bellen. Maar dat lukte niet helaas. Uiteindelijk is het wel gelukt en toen we die eindelijk te pakken kregen, zagen we in de verte een sillouet. En ja hoor, dat was de Ier dus.
Nou, toen konden we in het pikkedonker, tijdens het hoge water, onze weg terug vinden naar onze campingplaats. Ondertussen de Dingo's in de gaten houden, kijken waar je loopt ivm de kwallen, en zeker niet in hoog water terecht komen ivm de haaien. Dus.. dat was nogal een avontuur!!
De andere groepen (we probeerden met een aantal groepen te kamperen, da's wat gezelliger, waren hartstikke ongerust geworden. Die hadden ook al contact gehad met de Rangers om ons te gaan zoeken.. hahahahhahah!!!! Jeeeeemig wat een gedoe allemaal he? Is wel weer grappig, vind ik!!
Uiteindelijk zijn we gaan slapen en dan bemerk je hoe fijn het is om op een bed te slapen, ipv op de grond in een tentje met enkel en alleen een slaapzak die te kort is voor mijn lange benen.
Uiteraard vonden we het wel een beetje spannend om te gaan slapen in een omgeving waar zo ontzettend veel dingo's leven. Binnen 3 minuten hadden we er al 10 gezien. Die liepen een paar meter van ons af, de rest konden we niet zien, maar we weten zeker dat het er heel veel waren geweest.
's Nachts werd ik een paar keer wakker. Ik dacht eerst dat er een Dingo tegen onze tent aan lag, dus ik gaf een por, maar het voelde wat raar aan. Het "gewicht" wat op onze tent ruste, gaf mee, maar nouja.. ik weet niet zo goed hoe ik het moet beschrijven, maar het voelde niet aan als een lichaam. Eerst schreeuwde ik nog dat die Ier van onze tent af moest gaan (dat vermoeden hadden we eerst dat ie met zijn dronken hoofd op de tent was gaan liggen, maar dat bleek hem dus niet te zijn). Rond 5 uur in de ochtend werd ik ineens wakker. Ik keek om mee heen: ALLEMAAL WATER!!!!
Shit.. je schrikt je dood. Ik heb snel de anderen wakker gemaakt en dat was maar goed ook. 1 Meisje was helemaal doorweekt en had zelfs water in haar mond. Achteraf moeten we er vreselijk om lachen, maar bedenk je eens hoe het zou zijn dat je wakker wordt en je denkt dat je verdrinkt!!! Vreselijk!!!! We zijn toen snel de tent uit gegaan en wat bleek: de zee was opgestuwd naar een opening in de duinen waar wij dus lagen te slapen. Ik had niet kunnen bedenken dat de zee zover kon komen, echt niet!! MAar goed, dat was dus ruw ontwaken. Die dag hebben we alles zo goed als kan laten drogen en zijn we uiteindelijk naar Lake McKenzie gegaan. Dat was een prachtig meer, echt een soort blue lagoon. Ik heb het alleen nog maar op foto's gezien, maar dit was dus in het echt. Licht blauw water en je kon zo ontzettend ver zien!!!! Uiteraard heb ik ook foto's gemaakt, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik die op deze site moet zetten, dus dat moet ik nog ff uit (laten) zoeken!
Vandaag zijn we naar Lake Wobby gegaan, ook op Fraser. Dat meer was uiteraard ook heel mooi, maar moet eerlijk zeggen dat ik Lake McKenzie mooier vond. Daarna zijn we weer met de Ferry gevaren naar vaste land en nu zit ik, gedouched en al, achter de pc om jullie op de hoogte te houden.

Morgen ga ik kajakken met Dolfijnen en vertrek 's middags naar Harvey Bay (of Airlie Beach.. ben er ff niet meer zeker van, moet ik nog ff checken). Ik hoop dat ik de dolfijnen zie en ik hoop ook dat ik niet omsla met dat ding, want er zitten ook haaien...

Ik moet zeggen dat ik de eerste week dacht dat ik blij zou zijn wanneer ik weer terug was in Nederland, maar langzaamaan weet ik niet of ik nog wel terug wil!! hihiihhihi! Het is hier echt prachtig! Zo zit je midden in de woestijn, dan zit je in een ruig stukje bos en dan ineens zie je watervallen en kun je zwemmen in prachtige meren tussen de turtles! Heel mooi!!!
De temperatuur is hier heerlijk, zelfs ik kan het hier goed uithouden.

Goed, ik ga nu snel een wasje doen, anders zit het washok dicht ben ik bang!!

Toedeloeeee en tot de volgende keer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oh en uiteraard bedankt voor alle reacties!!! Ik hoop echt dat ik tijd heb om binnenkort daar op te reageren, maar dat lukt nu echt niet ...Sorry, sorry!!!!

See ya mate!!! Bye Bye!!!
X NIc

  • 22 April 2009 - 10:03

    Jan:

    Nicole,

    Ademloos, dat word ik van het lezen! Maar ik zou wel willen dat je wat vaker bij de "locals" informeert wat de zee doet, of je ergens gewoon je tent kan zetten, enzo. Die weten dat namelijk allemaal. En dan ga je niet dood aan iets wat iedere autchtoon je had kunnen vertellen.
    Ja, want ik wil je wel graag heel terugzien!
    Liefs,

    Jan

  • 22 April 2009 - 13:02

    GeeJee:

    Nicole,
    wouw zeg, wat een verhalen allemaal.Laat die Ier toch. een beetje risico's nemen voor zo'n ***kees. Je weet toch wat "ons" motto is? Safety first. Niet alleen hier maar ook in dat verre land. Pas goed op jezelf.
    Ik hoe 't bij "groetjes" en plaats van "liefs"... hahaha ;-)Dus bij deze,
    Groetjes, GeeJee

  • 22 April 2009 - 19:27

    Nico & Pien:

    Hi Nicole!

    Wat een gave verhalen allemaal!! Nee hoor, worden we echt niet jaloers van. Ga maar snel naar de lelijke Whitsundays, vind je vast nix aan... Heel veel plezier, het is daar echt prachtig.

    Dikke kus,
    Nico & Pien

  • 24 April 2009 - 08:24

    Simoon:

    Hey Nicole, lekker bezig hoor! Hoor dat je in Australie zit, ff als een echt Japanner Australie in 3 weken doen terwijl je ook nog vliegangst hebt! Of zoals ze bij ons in de Achterhoek zeggen: Ie bunt nie wies!
    Nee hoor, geweldig! Geniet er lekker van! Fraser Island vond ik persoonlijk wel een toppertje, zou ik wel een maandje kunnen blijven!Zo stil en donker gedurende de nacht, heerlijk!Back to nature.Je vroeg hoe het met de verbouwing en met Shoko gaat. Shoko is inmiddels een hele grote hond geworden maar van binnen nog wel heel veel puppy met z´n 10 maanden. Echt genieten samen met Boris.Ik ben momenteel thuis, heb een aanvaringkje gehad met de achterbenen van Teadse, da´s ietsjepietsje minder...Gaat wel weer over. Met de verbouwing gaan we de goede kant op, het dak is eraf, kan er dwars doorheen kijken. Vogels vliegen er mooi doorheen! Als je terugbent, als je ooit terug gaat komen en niet op een of ander ranch als een mc Cloudsdaughter gaat wonen, zucht..., kom je maar kieken! Nou genoeg over ons en thuis, moet jij ff niet aan denken, focus je op je reis, geniet van alle ervaringen en maak inderdaad heeeeeel veeeel foto´s! Liefs van Simoon, Boris, Shoko en oh ja...Bart!Hahaha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 7696

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 18 Juli 2011

Citytrip ROME

12 April 2009 - 04 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: