Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nicole nvt - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nicole nvt - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

26 April 2009 | Australië, Airlie Beach

Hi there!!!!

Weer ff snel een mailtje van mij. Ik vind het wel jammer dat ik hier niet echt rustig kan mailen zoals thuis, dus wederom excuus voor de late reacties.

Oud collega's van Halt: Ik leef nog! hahahha. Hoe gaat het daar bij jullie? Hoe bevallen de nieuwe ontwikkelingen???

Heeeey Simoon!!!!!!! Jemig... kijk maar uit met die paarden!! En uiteraard, als ik terug kom, zal ik zeker langskomen!!! Lijkt me erg gezellig!!!

Geejee: Fijne vakantie!!!!!!!!!!!!

Met de Greyhound ben ik naar Airlie Beach gereden. Dat was de nachtbus waar ik met nog wat mensen die ik heb leren kennen vanuit Fraser Island, heb genomen.
Was erg gezellig!! Het is zo raar om ineens hier vrienden te hebben die je vertrouwt, je "kent" en je daar veilig bij te voelen. En dan het rare gevoel om afscheid te nemen en weer met een nieuwe groep op reis te gaan. Vreemd, maar ook wel weer leuk!

Nou, dus met de nachtbus vanuit Rainbow Beach naar Airlie Beach. Is een lange zit, ik geloof iets van 10 uur ofzo.
Ik zat ook nog eens op een plaats waarbij mijn stoel niet in de slaapstand kon. Ik zat namelijk helemaal achteraan, min of meer tegen het toilet aan, dus dat was minder. Ik had al gezien dat er helemaal achterin een soort loze ruimte was, waar ze denk ik bij de motor kunnen en/of bagage in kunnen doen. Aangezien we een beetje een strenge chauffeur hadden, durfde ik eigenlijk niet in die ruimte te klimmen. Er zaten wel gordijntjes voor, maar volgens mij is het niet toegestaan om daar in te gaan slapen. Maar goed.... ik had het wel een beetje gehad met al die regels, dus toen er een tegenligger aankwam, besloot ik mijn gok te wagen en heb mezelf in die ruimte gekieperd. Oke.. de vloer was dan wel hard, maar ik kon heerlijk languit liggen en heb dus mooi even geslapen. Toen ik wakker werd, was het alweer licht, dus ben ik heel sneaky weer uit die ruimte geglipt en weer netjes op mijn plaats gaan zitten. Hihhihihih... ik begin wel steeds meer lak te krijgen aan regels, kweet ff niet of dat nou een goed iets is, of juist niet. Maar op dit moment boeit het me eigenlijk ook niet hahhaahha!

Nou, toen ik aankwam in Airlie Beach rond 7 uur 's ochtends, hebben we met de hele groep die ik dus nog kende vanuit Fraser, nog wat gedronken en gelunched aan het strand. Het is hier echt prachtig!!! Maar ook wel weer een paar graden warmer, da's wel te merken dat ik nu richting het noorden reis.
Om 13.00 uur werd ik verwacht op de boot de Boomerang aan de haven. Aldaar werden we meteen op de boot gehesen en kregen we onze slaapplek aangewezen. Aldaar voer de schipper (Shannon) meteen de haven uit en kregen we de regels te horen die golden op de boot.
We hadden een hele leuke groep mensen (waren allemaal onbekenden, want de anderen van Fraser hadden op een andere dag(en) geboekt.
Na een stuk te hebben gevaren, hebben we de White Haeven Beach bezocht. Daar een stuk in de wildernis gewandeld en op een uitkijkpost de mooie witte stranden bekeken. Toen mochten we het water in, maar moesten wel een stingerpak dragen. Stingers zijn een soort roggen met een staart. Ik heb ze gezien van ongeveer 30 / 40 cm doorsnede. Als die staart je raakt, krijg je een electrische schok, dus da's niet zo fijn. Ik hoorde ook al een verhaal dat iemand perongeluk op een stinger was gaan staan en dat die staart zich dwars door haar voet had geboord. (ter verduidelijking: Waar Steven Erwin aan is overleden, was een groter exemplaar, dat zijn volgens mij de malta roggen van weet ik hoeveel meter doorsnede).

We zagen ook nog vissen en kwallen. Ik vond dat toch wel een beetje eng met die stingray's en ik besloot maar op het prachtige witte strand te gaan liggen om een beetje bij te kleuren. Was een leuke dag.
Daarna werden we weer opgehaald met een rubberbootje om naar de grote boot te gaan. Daar was ondertussen het eten al klaar gemaakt en hebben we heerlijk gegeten op het dek.
Sanne (vriendin) vertelde dat de schipper van haar trip gitaar speelde. Helaas deed Shannon dat niet, maar Greg (zijn "scheepsmaatje") speelde wel digiridoo (geen idee hoe je dat schrijft). Alleen kom je zo snel niet aan een digiridoo op een boot. Dus besloten we een buis te pakken en daar heeft Greg voor ons, onder de sterrenhemel, op de digiridoo gespeeld. Was hemels!!!! Heel gezellig!!
Het valt me trouwens op dat de hemel, de lucht zeg maar, veel groter en ruimer is/lijkt, dan in Nederland.
Ik heb ook nog het Zuiderlijke Kruis gezien (sterrenlichaam). Wat je alleen maar kan zien aan deze kant van de wereld. Heel bijzonder. Het lijkt wel alsof er geen stukje zwarte hemel meer over is, er zijn echt duizenden sterren, heel mooi!!

De volgende dag heb ik mijn eerste introductie duik gemaakt. Ik was eigenlijk een beetje bang, voor alles wat er in het water leeft en vooral voor die enge haaien, maar ik heb het toch gedaan. Het ging geweldig goed. Als opbouwende kritiek kreeg ik van de instructrische mee dat ik heel relaxed was en dat het heel goed ging, maar dat ik moest proberen heel langzaam te zwemmen. Ik was blijkbaar nogal aan het spartelen geweest hahahah!, Ik zat op een gegeven moment wel vast onder een rots. Ik dacht dat mijn mededuiker (we waren met 2 leerlingen) mij vasthield, maar ik zat dus gewoon vast. Voor mij zag ik de instructrische wegzwemmen en die had niet in de gaten dat ik niet meekwam. Dat vond ik toch ff niet een heel fijn gevoel eigenlijk, maar vooruit, ik ben weer los gekomen en weer verder gegaan. Ik heb onderwater ook nog een schildpad gezien, heeeeel bijzonder!!!! Was best een grote, van ik denk een schild van 40 of 50 cm? Beetje moeilijk in te schatten, maar het was zeker geen kleintje.
Uiteraard heb ik nog heel veel andere prachtige vissen gezien met felle kleuren. OOk het koraal te zien met eigen ogen is helemaal het einde. Ik voelde me daar heel rustig, alsof je deel uitmaakt van het leven onder water. Heel fijn!
En gelukkig heb ik geen haaien gezien!!!! Pffff...

's Middags heb ik nog gesnorkeld met de anderen en heb daar ook weer mega veel vissen gezien. Ik zag wel dat het koraal soms wat vertrapt was en dat vond ik erg jammer. Sommigen werden daar ook erg voor gestraft. Koraal is erg scherp en ik zag een stuk of 4 mensen met bloedende voeten weer op de boot klimmen. Eigen schuld, moet je maar opletten!! Toch?

Toen ik naar de boot voer met het rubberbootje, zagen we grote vissen bij de boot zwemmen. Die zijn veel bij de boten omdat daar alg aan de onderkant zit, wat ze dus opeten. Ik ben er toen weer ingegaan en heb letterlijk met ze gezwommen. Ik voelde me net Jaques Coustou (wederom weet ik even niet hoe je zijn achternaam schrijft). Ze zaten overal om me heen. Ik had een onderwatercamera bij me en die vonden ze blijkbaar ook heel interessant. Op een gegeven moment beet er eentje in... dat vond ik toch wel ff griezelig.. hahahha! Ze hebben dan geen tanden, maar die vissen zijn best heel groot.

Die avond heb ik gezellig gekletst met de schipper en Greg en uiteraard met de rest. De drankspelletjes
"You've never" zijn hier erg populair. Je moet dan iets zeggen wat je nog nooit hebt gedaan. Mocht iemand in die groep het wel hebben gedaan, moet die gaan drinken. Uiteraard gaat het na 1 ronde al snel over op 1 onderwerp. Maar hoe dan ook, wel heel erg gezellig!

Vanmorgen zijn we om 6.30 uur opgestaan. (...ik dacht dat ik vakantie had... hihihi) en zijn we gaan snorkelen bij een koraalrif. Helaas hebben we daar niet veel gezien. Anderen hadden meer geluk dan ons, want die hebben zelfs nog een schildpad zien zwemmen.

Nu heb ik zojuist ingecheckt bij Airlie Waterfront Backpackers hostel (jannie, zoek je het weer ff op?? hahha) en ga ik zo wat eten en drinken met de groep van de boot.
Heb mijn wasje al in de was zitten, dus moet ff wachten tot die klaar is dan kan ik ook gaan.

Morgen vertrek ik naar Magnetic Island, daar moet ook een soort koala farm zijn. Je kan dan een koala in je arm nemen (als een baby tegen je aan) en dan wordt er een foto van gemaakt, die je dan uiteraard weer kan kopen. Lijkt me super!

Goed, ik ga nu ff buiten kijken, er staat iemand met een eenmansbandje geweldige muziek te maken. Dus, ik ga even genieten van de band met op de achtergrond het strand en de zee!!!! Het is hier echt helemaal geweldig!!!

Ohja, ben nu ook eindelijk een beetje bruin aan het worden!!!!!!!!!!

Oke, tot horens weer!!!!!!!!!!!!!

Liefs Nic




  • 26 April 2009 - 10:23

    Agnes:

    Ha lieverd, zoals ik kan lezen vermaak jij ej goed!! Leuk om je verhalen te lezen!!
    Geniet van je laatste week..

    Veel liefs,
    Agnes

  • 26 April 2009 - 17:43

    Jannie:

    Haha, ja, deze stond ook weer 'op de kaart'... ;) Nice view!!! :D

    Fijn dat je (nog steeds) zo geniet. Wat je schrijft over het duiken, dat releaxte is heel herkenbaar. Super!!! Ben erg benieuwd naar alle foto's straks!!!!

    Liefs,
    Jannie

  • 26 April 2009 - 19:09

    Je Vader:

    Hallo Nicole,
    Eindelijk de site gevonden. Er moesten punten tussen de namen geplaatst worden. Leuke verhalen. Ben blij dat je het naar je zin hebt. Geniet er goed van en wees voorzichtig. Ik wacht op jouw volgende verhalen. Veel plezier.
    Malgosia en Jan

  • 26 April 2009 - 20:40

    Jan:

    Nicole,

    Hoe kan je ooit nog wennen aan Nederland?
    Zoen,

    Jan

  • 26 April 2009 - 21:58

    Nicole:

    Hey Agnes! Ja ik vermaak me prima hier!!!! Leuk dat je mee leest! Af en toe vind ik het wel wat raar om een weblog te hebben en bij te houden voor die paar weken, maar ach, het is leuk om te doen en ik vind het lezen van alle reacties geweldig!!

    Tot binnenkort!!
    X Nic

  • 26 April 2009 - 22:02

    Nicole:

    Jannie:
    Ja heb je het gezien op de kaart?? Als ik terug ben, moet je me toch ff uitleggen hoe dat werkt. Ik vind het grappig hoe je dat zo kan zien waar ik ben geweest!! Ja gaaf he dat duiken!!! Ik ga in Cairns weer een duik doen en ik denk dat ik in NL mijn openwater brevet ga halen, da's leuker en kun je dieper. Hoewel, de introductieduik is tot 8 meter, maar ik ben naar 9.5 meter gegaan, stoer he? hahhaha!

    Jan Ruiterkamp:
    Hey eindelijk de site gevonden?? hahhahah!

    Jan Schuuring:
    Nee ik ga nooit meer wennen aan NL!! hihihiih.
    Jawel, ik kan het volleyballen toch niet missen?!!! Tot snel!

    Gr. Nic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 7694

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 18 Juli 2011

Citytrip ROME

12 April 2009 - 04 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: