Bayron Bay up to Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nicole nvt - WaarBenJij.nu Bayron Bay up to Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nicole nvt - WaarBenJij.nu

Bayron Bay up to Brisbane

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

17 April 2009 | Australië, Byron Bay

Hallo allemaal!!!

Leuk al die reacties!!!!! Da's erg leuk om te lezen wanneer je hier alleen aan de andere kant van de wereld zit!!!

Of nouja.. alleen... samen met nog duizenden backpackers! Het geeft een heel leuk en relaxed sfeertje!!
Ik vind de mentaliteit echt helemaal geweldig van de Ozzy's! Ik kom ook regelmatig Nederlanders tegen die hier naartoe zijn geemigreerd!

Ik was onderweg naar de Greyhound. Die zou vertrekken om 21.00 uur, maar ik was een beetje bang dat ik te laat zou komen omdat ik het uiteraard weer eens niet kon vinden, dus besloot ik daar alvast naar toe te lopen rond 18.00 uur. Dan zou ik wat eten in de stad en dan kon ik zo opstappen. Onderweg door het Hyde park gelopen. Ook een leuk park! Die hebben ze in Sydney heel veel trouwens.
Maar ik loop daar dus, zie ik ineens een raar beest, soort uit de kluiten gewassen eekhoorn tegen een boom aan klimmen. Goed... de toerist in mij, schreeuwde "foto moment". Dus ik pak mijn camera, maar blijkbaar schijnt er al een lichtje van de flits, nog voor je afdrukt. Ineens begint dat beest toch te schreeuwen!!!! Waauw.. ik wist niet dat dieren zo hard konden schreeuwen. Ik was stiekem wel een beetje bang dat hij richting mij kwam, dus ik heb snel een foto gemaakt en heb me toen voorzichting uit de voeten gemaakt.. haaahah. Held op sokken ben ik he?
Later sprak ik een local in het park en die wist mij te vertellen dat het een Possum was. Ze zijn ongevaarlijk maar kunnen wel bijten.

Voor ik in de Greyhound was gestapt, ging ik nog ff naar het toilet op het station. Ff opfrissen voor de lange reis die ik voor de boeg had (uur of 10). Ik hoorde naast mij op de wc een meisje constant overgeven. Volgens mij duurde dat wel een uur ofzo... heel bijzonder. Dus uiteindelijk heb ik toch maar ff iemand aangesproken die werkte op het station. Zij dachten meteen aan drugs, want dat gebeurde daar nogal vaak. Ze boden me nog een drankje aan, maar goed, dat kon niet, want de bus zou zo vertrekken.

Uiteindelijk ben ik dus in de Greyhound gestapt in de richting van Byron Bay, met een korte stop in Coffs Harbour. Aldaar moesten er een aantal (waaronder ondergetekende) ook uit de bus moesten. Wij hadden later geboekt, dus moesten wij met de volgende bus die dan over 2,5 uur zou komen. Nouja.. prima toch? Wij gingen er vanuit dat we ergens stopten waar we een beetje wat konden zitten en eten. Gewoon een leuk plekje.. maar dat bleek niet zo te zijn. Ergens op een verlaten plekje werden we achtergelaten. Het was pikkedonker en het leek meer op een soort bushokje...
Er zaten heel veel vreemde vogels in de bomeen en op een gegeven moment begonnen ze allemaal te tjilpen en raar te doen en vlogen met duizenden ineens onze kant op.. hahahaha! Het was echt heel raar, maar gelukkig vlogen ze over ons heen en niet recht naar ons. Was wel even grappig. Terwijl we daar zaten te wachten, kroop er nog gezellig een kakkerlak voorbij.. Ugh!!! Vieze dingen zeg?!!

Goed, toen kwam de Greyhound dus eindelijk. Was wel een leuke chauffeur, echt zo'n gezellige dikke Aussie.
Op een gegeven moment werden we met ons allen uit de bus gezet, omdat hij vergeten was iemand op te halen. Dus oke.. wij eruit (ik vond het wel een beetje raar dat iedereen eruit moest, ik bedoel: we kunnen toch ook gewoon meerijden? Beetje vreemd dus.
Maar goed we zaten daar bij een restaurantje met een joekel van een (nep) garnaal op het dak. De chauffeur zou ons over een half uur ophalen. Ik had wat rond gekeken, wat gegeten en zat ondertussen te kletsen met een Duits stel (je werkt hier wel aan je talenkennis hahah).
Goed.. .op een gegeven moment zaten wij (het Duitse stel en ik) om ons heen te kijken..... we zagen niemand meer van onze groep....
Wij zoeken, zoeken en nog eens zoeken: Noppes, nada! Niemand van onze groep was er niet.
Dus wij maar eens bellen met de Greyhound, bleek dat de rest al een half uur geleden was opgehaald (wij zaten daar inmiddels al een uur te wachten). Ik vond het erg grappig moet ik zeggen. DIT vind ik nou leuk, gewoon in onverwachte situaties terecht komen en dan maar weer kijken hoe je daar uit komt, Geweldig!!!
Goed, de Greyhound wilde ons niet ophalen, dus ik heb maar gewoon bij het benzinestation gevraagd of iemand heel toevallig naar Byron Bay ging. De eerste paar mensen die ik vroeg gingen daar niet naar toe, maar de 3e persoon wel. Dit was een vrouw die daar voor haar werk naar toe ging. Ze heeft ons gebracht in haar auto en liet meteen iets van de kust zien. Echt helemaal geweldig! Ze gaf gewoon een soort toeristische rondleiding, helemaal geweldig. Daar hadden wij dan weer een streepje op voor, want de Greyhound nam de Pacific Highway.
Nou uiteindelijk aangekomen bij het nieuwe hostel Nomads. Daar heb ik ingechecked en liep naar mijn kamer, zag ik daar 4 jongens staan en je raadt het al... er waren ook maar 4 bedden. Dus ik vroeg welk bed er nog vrij was, mja.... geen 1 dus. En ze waren ook niet zo leuk dat ik er bij 1 in wilde kruipen hahahah. Nee grapje.
Dus kon ik weer naar beneden sjouwen met die zware rugzak. Bleek dat ze een dubbele boeking hadden gedaan (dat kwam hier wel vaker voor hoorde ik later van anderen). Maar goed, geluk bij een ongeluk: ik kreeg een 4 double kamer an suite. Helemaal geweldig. Ook ontzettend leuke mensen er in. Een NL meisje uit Groningen, Marieke. Een Australisch meisje, Natasch en een leuke boy, Shane uit Dublin. Was erg gezellig zo met ons allen.
Voor vanavond heb ik een andere kamer gekregen, maar ook daar zitten leuke mensen op.
Ik voel me hier trouwens wel een beetje oud...de meesten zijn tussen de 18 en 25. Als je 25 bent, ben je echt 1 van de ouderen. Dus kun je je voorstellen hoe ik me af en toe voel hier hahahha! Maar goed, de pret is er niet minder om!

Het land is hier echt geweldig. Zo afwisselend! Dan weer vlak, dan bergen, dan ineens uit het niets een waterval, dan ineens rood zand. Heel grappig allemaal en vooral ook erg mooi. Ik geniet er erg van in iedergeval. Je maakt hier ook snel contact. Ookal is dat niet voor lange duur, aangezien bijna iedereen al snel weer vertrekt, maar het is leuk voor de time beeing!!

Vandaag met de bus " Grasshoppers" gestapt in de richting van Nimbin. Da's een plaatsje waar hippies leven. Het verhaal gaat dat er in de jaren 30 een groot festival was geweest waar heel veel hippies op af kwamen. Na het festival zijn ze daar blijven hangen en hebben ze gewoon huizen gebouwd. In totaal wonen er ongeveer 500 mensen. Ze verkopen daar ook softdrugs (weed). Mick, onze chauffeur vertelde bizarre verhalen over jongeren die teveel space cake hadden gehad. Was echt enorm grappig. Maar goed, aangezien ik niet echt sta te springen om een stukje space cake, heb ik een prachtig inplak / fotoboek gekocht van bananenbladeren. Heel gaaf.
Ik kreeg nog wel vragen in de bus of ik ook wat weed had gerookt, maar ik zei dat ik uit Holland kwam en dat daar weed genoeg was. Dat vond iedereen reuze interessant hahahah!

Het was wel grappig om even door zo'n dorp te lopen maar een heel geweldige ervaring vond ik het nou ook weer niet. Wat wel prachtig was, was het plekje waar we gingen zwemmen voor we naar Nimbin gingen. Er was daar een waterval en daar kon je inspringen vanaf een rots. Aangezien iedereen al zijn zwempak / bikini aan had, en ik uiteraard weer niet, heb ik maar ff overgeslagen. Heb wel hele mooie foto's gemaakt van die watervallen.
Daarna hebben we met ons allen aan de BBQ gezeten (was mijn eerste hier in Aussie). Heerlijk.
Daarna nog een wandeling door het regenwoud...ware het niet dat we verdwaalden. Dus...mja.. dat was een korte wandeling, want we waren zo weer terug bij het begin. We hebben nog wel even aan de rand van een meer gezeten (het drinkwater van de Ozzy's) en daar hoorde je allemaal geluiden uit het woud. PRachtig!!!

Vanavond heb ik ff een wasje gedraaid. Dat kost je 3 dollar per keer. Dus ik wilde het washok naar binnen gaan (zit in hostel) en zag ik een jongen met wattenstaafjes in de gleufjes poeren waar je dus eigenlijk de dollar munten in moet doen. Hiermee kreeg hij het ding ook nog aan de praat. Was wel grappig.
Hij heeft mijn machine ook aan de praat gekregen, wel fijn, want dat scheelt me weer 3 dollar. Ik had het zelf ook al geprobeerd, maar dat lukte me niet echt geloof ik.
Ik ga het zo nog maar een keer proberen, moet nog een wit wasje draaien hahahha!

Morgen ga ik weer met de Greyhound naar Brisbane. Ik kom daar rond 13.30 uur aan, dus heb ik ff de tijd om aan mijn kleur te werken. Ik ben nog erg wit hier vergeleken met de rest. En ik wil natuurlijk wel vies bruin zijn als ik terug kom.. hahahha!

Goed, volgens mij heb ik alles verteld wat er te vertellen viel.
Ik heb het hier enorm naar mijn zin!!! En misschien kom ik wel nooit meer terug.. hahahah! Nee grapje.. er staat nog een leuke baan op mij te wachten, dus komt goed!!
Nogmaals dank voor alle reacties, da's erg leuk om te lezen!!!!!

Heel veel liefs,

Nicole

  • 17 April 2009 - 13:52

    Tonny:

    Lieve Nicole,

    Sjonge, wat een spannende belevenissen allemaal.
    Super om te lezen dat je je daar zo goed vermaakt en geen seconde verveelt.
    Dat doet me heel erg goed.

    Wat je schreef over die Possum . . eng zeg! Als ik daar bij geweest was had ik harder geschreeuwd dan dat dier!! Dat weet ik wel zeker.

    Avontuur genoeg daar als ik het allemaal zo lees.
    Past helemaal in jouw straatje hé, want jij houdt wel van spanning en sensatie.
    En dan de schitterende natuur zoals jij die zo beeldend omschrijft . . geweldig die afwisseling van water, rotsen etc.
    Jammer dat je je zwempak niet bij je had want van een rots springen doe je ook niet elke dag.

    Van die wasjes draaien was wel grappig. 'met wattenstaafjes', hoe bedacht hij het.

    Over die hippiestad waar je het over hebt; sjonge, dat was in de zestiger jaren en nu na 50 jaar zitten die lui er dus nog steeds - nu waarschijnlijk met hun kinderen. Maar ze zijn de drugs trouw gebleven. Ze leven vast heel zorgeloos en relax daar haha.

    Nou Nicole, ik wens je wederom een heeeel prettig verblijf daar en
    geniet van alles wat zich aandient.

    Liefs,

    Tonny

  • 17 April 2009 - 14:37

    Gerda:

    heey nicole

    zal ook niet waar wezen he..?
    nog maar een paar dagen in australie en nu al van alles meegemaakt!!
    heb vanmorgen bij wim je schema bekeken!
    foi , volgens mij ben je al weer hard aan vakantie toe als je weer terugkomt.
    maar je ziet wel veel en je maakt ook veel mee.
    geniet ervan !!!!
    spreek je wel weer.
    liefs gerda

  • 17 April 2009 - 14:41

    Jannie:

    Ha! Weer een nieuw verhaal :) Ik heb gelijk Google maps erbij gepakt en bekeken waar je allemaal geweest bent ;) Dat is echt heel leuk om te doen, met street view heb ik ook door Nimbin gelopen en zelfs je hostel gezien, super!!! Je zit erg dichtbij het strand he?? (jaja, big 'sister' is watching you!! Hahaha!)

    Fijn om te lezen dat je zo geniet. Dat valt ook wel te lezen in je blogjes.

    Ongeloofelijk dat je een week geleden nog gewoon hier was he? Zoveel gezien al inmiddels en zoveel beleefd.

    En dat van een waterval afspringen... ik weet nog wel een plekje in Nederland waar je dat ooit ook eens kunt doen, hahahahaha!

    Ga je blogje uitprinten en vanavond tijdens de koopavond laten lezen ;)

    Take care!
    Jannie

  • 17 April 2009 - 16:14

    Wendy:

    Heej Nicole!

    hahaha wat maak je toch weer veel mee ;-) echt super leuk om te lezen.

    YOU GO GIRL!!! ;-)

    Pas goed op jezelf!

    kus

  • 19 April 2009 - 20:20

    Jan :

    Nicole,

    Wat gaat dat mooi, allemaal. Houwen zo, oude dame!

    Jan

  • 20 April 2009 - 07:05

    Rinske:

    Ha Nicole,

    Wat leuk om al jouw avonturen te kunnen lezen, klinkt alsof je het enorm naar je zin hebt! Geniet er maar goed van!

    Groetjes,
    Rinske

  • 20 April 2009 - 20:14

    Marcelle:

    Hoi Nicole,

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en volgens mij wordt het inderdaad een onvergetelijke reis. Maak je genoeg foto's? Zodat wij straks samen met jou kunnen nagenieten??? Wist eigenlijk niet dat je je reis zo goed had voorbereid! Ga je trouwens nog duiken? Of heb je die kans al laten lopen? Ben nl topografisch niet zo'n wonder dus weet niet of je al in de buurt van de great barrier bent (geweest). Geniet van al het moois wat je tegenkomt! Mijn vakantie begint morgen en woensdag vlieg ik. Onze vlucht is een dag eerder dan gepland, wat inhoudt dat onze vakantie ook een dag langer duurt...niet echt een straf. Veel plezier en tot 14 mei!

    Groetjes Marcelle

  • 21 April 2009 - 05:53

    Berit:

    hey nicole,
    how are you doing? i understand a bit of your comment, so you are on your way to brisbane with the greyhound? were there problems by getting a rental car? how is australia? will you travel to cairns by greyhound? is it ok, or too much "tourist-like"? so many questions :-)
    here in sydney everything is great. we just moved to another hostel (better than the aussie), looking for apartments everyday, it is raining, but sydney is beautiful.

    looking forward to hear from you!
    berit and michael
    amanderenende.com
    berit.u@t-online.de

  • 22 April 2009 - 09:58

    Tonny:

    Lieve Nicole,

    Sjonge wat een belevenissen en wat een spanning rondom die dronken man. Denk volgende keer alsjeblieft eerst aan je eigen veiligheid. Dit was dus lang niet safe.

    Maar Nicole, ik vind het fantastisch te lezen dat je het daar zo goed naar je zin hebt en zoveel onderneemt.
    Morgen dus zwemmen met dolfijnen waar ook haaien zwemmen? Niks voor mij!

    Ik hoop voor je dat de komende weken net zo avontuurlijk en gezellig worden als de afgelopen tijd. Maar hierover maak ik me niet al te veel zorgen, want zolang er maar wat valt te beleven aan spanning, sensatie en avontuur ben jij volledig in je sas.

    Blijf genieten!

    Liefs, Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 7699

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 18 Juli 2011

Citytrip ROME

12 April 2009 - 04 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: