Sydney!!!! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Nicole nvt - WaarBenJij.nu Sydney!!!! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Nicole nvt - WaarBenJij.nu

Sydney!!!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

15 April 2009 | Nederland, Arnhem

Hi mate!!!

Eindelijk ben ik dan beland in Sydney na een lange vlucht. Hoewel ik erg bang was voor het vliegen, moet ik zeggen dat het allemaal reuze mee viel. In de vlucht van Amsterdam naar Hong Kong, zat er een Chinese vrouw die mijn hand vast hield hahahhaha!!!
Erg fijn. De laatste vlucht (toen ik dacht dat ik tijd zat had en door dit getreuzel bijna het boarden had gemist...) ging ook erg goed. Toen heb ik niemand gezegd dat ik bang was en voelde me een grote meid toen ik helemaal niet bang was. Ik vond het eigenlijk steeds leuker worden!
Het is eigenlijk best stoer wanneer de motoren zo hard gaan loeien en het dus mogelijk is dat zo'n enorme kist de lucht in komt.

Ik kwam aan in Sydney en ben na wat navragen uiteindelijk belandt in een klein busje met een grappige chauffeur (Bruce) samen met een Duits stel (Berit en Michel) naar ons hostel gereden. Laatst genoemden gingen naar een ander hostel en ik ben toen alleen doorgereden met de praatgrage Bruce naar Eva's.
De volgende dag ben ik opzoek gegaan naar een plekje om wat te eten. Heb heerlijk in het zonnetje gezeten en gebladerd in de lonely planet. Daarna was ik wat aan het rondlopen en kwam ik dat Duitse stel weer tegen. Met z'n drieen hebben we The Opera House, the Sydey Harbor, Sidney Harbor Bridge, the Rocks, Royal Botanic Gardens, the Art Gallery of NSW, Luna Park, Circular Quay. En natuurlijk gewoon lekker rondgewandeld over Victoria Street en weet ik veel waar nog meer.
Uiteindelijk deden onze voeten zo zeer dat we met de taxi zijn teruggereden. Daarna ff snel wat boodschappen gedaan, toen samen gegeten naast ons hostel (ben voor vanavond van hostel verandert en zit nu in Great Ozzy's Backpackers. Het ziet er gezellig uit. Ik slaap in een girlsdorm van een stuk of 6 meiden. De hele kamer is 1 grote zooi, de muziek staat snoeihard, maar volgens mij is het er wel gezellig.

(Ik had dit bericht dus gisteren al gemaakt, maar toen was mijn uur free internet op, dus werd het niet verzonden).

Heb dus vannacht geslapen in de Girls Dorm. Midden in de nacht werd ik wakker van gepraat. Ik vroeg me eerst af of dat op straat was of bij ons op de kamer. Toen bleek dat 1 van de meiden een man had meegenomen en daar dus gezellig mee aan het kletsen was (gelukkig heb ik de rest niet meegekregen....).
Bijzondere ervaring dus.
Ik moet wel zeggen dat ik me af en toe wel een beetje oud voel hoor. De meesten zijn begin 20... dan ben je als 32 jarige dus wel een beetje oud.

Vanochtend uitgecheckt bij Great Ozzy's en weer ontbeten in dat leuke restaurantje / cafeetje naast het hostel. Daar heb ik een Nederlands stel ontmoet die ook richting Cairns gaat, samen met hun 2 kinderen. Snel even telefoonnummers uitgewisseld voor het geval ik problemen kreeg omdat ik alleen reis en zij ook die kant op gaan.
Dat valt me hier wel op, iedereen wil je graag helpen, erg leuk! Zo zou het ook in ons dagelijks leven moeten zijn vind ik!!

Mijn engels wordt met de dag beter, hoewel het net lijkt dat hoe later het op de dag wordt, hoe meer engelse woorden wegslippen. Het is ook wel vermoeiend. Ik denk nog een klein beetje in het Nederlands en dan moet je telkens je zin vertalen in het Engels. Dat kost energie, enfin: het gaat steeds beter.

Ben nu opzoek naar een auto / camper, maar dat valt nog niet mee zonder creditkaart.... shit zeg?! Ik ga langzamerhand een beetje krap in de tijd zitten ben ik bang.
Ik heb het e.e.a. uitstaan voor vandaag en als dat niet lukt, ga ik de Greyhound boeken (bus) in de richting van Brisbane. Onderweg kijk ik in de LP of ik iets leuks zie en dan kan ik altijd nog uitstappen.
Wel een heel gedoe, maar het heeft ook wel wat vind ik.
Vandaag dus voor het eerst op stap met de Backpack van Nico... jemig wat een zwaar ding. Mijn rug is nu al vernield geloof ik. (Don, kan ik alvast een massage boeken bij je????)

Goed, ik ga ff naar the travelagency om te informeren naar de Greyhound. Langzamerhand moet ik toch naar boven toe denk ik.

Vandaag is het 27 graden... echt best wel warm.

Goed, tot horens maar weer!!!!

Vanuit Down Under, liefs Nicole




  • 15 April 2009 - 06:56

    Wendy :-):

    Heej Nicole!

    Jeetje wat gaaf zeg!
    En gelukkig heel huids aangekomen, doe je goed meid! ben trots op je!

    En dan nog eens lekker 27 graden :-)
    geniet ervan!!!

    Wel uitkijken he,

    Kus

  • 15 April 2009 - 07:49

    Astrid:

    leuk om te lezen! Goed van je met dat vliegen - vooral dat handje vasthouden hahaha! heel veel plezier gewenst. Ik volg je graag hoor via deze berichten.
    groeten van Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 7732

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 18 Juli 2011

Citytrip ROME

12 April 2009 - 04 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: