Finding Nemo en..... JAWS!!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nicole nvt - WaarBenJij.nu Finding Nemo en..... JAWS!!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nicole nvt - WaarBenJij.nu

Finding Nemo en..... JAWS!!!!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

10 April 2009 | Australië, Cairns

G'day Mate!

Oke.. nog even snel een berichtje, aangezien ik morgen naar Cape Tribulation ga en ik geen idee heb of ze daar internet hebben in het regenwoud.

Vandaag heb ik weer gedoken maar nu echt op het Reef!!!! Met de boot met de toepasselijke naam: Ocean Freedom ben ik naar het reef gevaren. Onderweg nog heerlijk bijgekleurd op het zonnedek, hoewel je je af en toe flink moest vasthouden aangezien de schipper de vaart er goed in had.

Ik ging duiken met een instructeur en nog een leerling. De afspraak was dat je de hand van de instructeur vast moest houden. Nu voelde ik me, na 2 duiken, toch al wat ervaren (hahahha) en vond het wat minder dat ik zijn hand vast moest houden, hoewel hij zeker de "looks" had, maar goed. Uiteindelijk heb ik ook "los" gezwommen. Moet wel zeggen dat het af en toe moeilijk is om het "zwaartepunt" te reguleren met je adem. Ik merkte dat wanneer ik uitademde, ik meteen een eind naar beneden zakte. Uiteraard wilde ik het koraal niet aanraken omdat je het dan kapot maakt, dus vond ik af en toe een beetje lastig.

Ik heb verschillende geweldige vissen gezien, soort roggen die zich onder het zand verstoppen, een Stingray die zich onder het reef wilde verstoppen, maar waarvan je nog wel het staartje zag. Uiteraard een turtle, maar helaas niet van dichtbij.

Ik voelde me helemaal relaxed daar op het reef, lekker zweven in het water.. ik was zo relaxed dat ik een beetje achteraan was gekomen bij de andere 2 die gingen duiken. Het was zo helder, dat ik om mee heen keek en ineens zag ik daar een HAAI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Whoehaaaaaaaaaaaaaaa..... ik schrok me te pletter!!! Vooral omdat ik ook nog eens als laatste was, dus als dat beest honger had, was ik de eerste die hij tegenkwam. Volgens de instructeur (die overigens zelf de haai niet had gezien) was hij er van overtuigd dat het een reefshark was. Die doen mensen niets maar eten alleen visjes. Toch was dat ding anderhalve meter groot, dus ik schrok me een hoedje (hoewel dat spreekwoord niet helemaal opgaat onder water).
Toch is het wel heel prachtig om het allemaal zo met eigen ogen mee te maken hoor. Uiteraard heb ik genoeg mooie dingen gezien in magazines en op tv, maar als je het dan nu in het echt kan bekijken, is het soms gewoon onwerkelijk.
Ik wist bijvoorbeeld niet dat er fel paarse zeesterren bestonden. Ook heb ik vissen gezien die een soort zwaard op hun neus hebben (zwaardvissen??). Ik zag dat ze in een rondje om me heen zwommen, en volgens een documentaire die ik eerder heb gezien, is dat om het roofdier (ik in dit geval) af te leiden, zodat het roofdier in verwarring wordt gebracht en niet weet welk visje hij moet gaan pakken. Was wel grappig om dat zo te zien. Ik zag ook tientallen kleine felgekleurde, hele kleine visjes, die net iets boven het koraal zwommen. Zodra je in de buurt kwam of ze een beetje ging plagen door net te doen of je ze wilde pakken, schoten ze het koraal in en zag je alleen nog hele kleine vissekopjes.. hihihihi.. echt heel grappig.

En uiteraard heb ik Nemo gezien, de clownsvis!!! Heel grappig!!!

De instructeur liet mij op een gegeven moment een soort reuze worm vasthouden. Kweet ff geen officiele naam ervoor, maar dat ding was ongeveer 60 cm groot en best wel dik. Had stekels die leerachtig aanvoelden. Die kon je dus gewoon aanraken, echt heel grappig!

Helaas heb ik hier geen foto's van gemaakt.

Goed.. wederom een poging om die foto's hier op te krijgen.

Gr. Nic

  • 30 April 2009 - 10:50

    Nicole Nvt:

    Helaas Pien, ik heb daar geen tijd meer voor om nog naar Port D. te gaan. Ik zag hier de foto's van Port D. en ik heb er al spijt van dat ik er niet naar toe kan gaan. Zag er prachtig uit!
    Kheb vandaag jullie kadootjes gekocht!!!!!

    Gaan jullie vandaag nog iets doen aan Koninginnedag? Ik was mezojuist aan het omkleden, toen ik hoorde dat Andre Hazes "Bloed, zweet en tranen" zong... ik zag mee te neurien en begreep later pas waar het vandaan kwam (in de bar). Alles is oranje hier, mensen lopen met oranje boa's rond.. hahahah! Grappig!!

    Fijne koninginnedag gewenst!!!

    Gr. Nic

  • 30 April 2009 - 23:46

    Wendy:

    Heej chicky!!!

    Nog even snel een berichtje… jaja… als dat snel is… dan moet je heeel snel kunnen typen ;-) met je lange verhalen.

    Maar goed, echt tof dat je heb gedoken.. lijkt me ook echt super! Alleen tja me oren laten het niet toe jammer genoeg.. dus ik hou het maar bij snorkelen ;-) ook leuk!
    Hahah maar ik kan me voorstellen dat je je te pletter schrok toen je een HAAI zag!!!
    Zou ik ook doen! Zou regelrecht uit het water willen.. mezelf weg willen toveren!
    En me hart zou meteen 1000 keer per sec kloppen ! Jep daar heb je der weer Held op sokken ;-) Hahahah
    Maar gelukkig ben je weer veilig en wel aan wal gekomen….. en weer een geweldig avonduur meegemaakt.

    Vandaag nou ja gisteren Koninginnedag gevierd.. zit in me nachtdiensten vandaar dat ik de kluts kwijt ben met de dagen.
    Ben naar de stad gegaan… demmmm wat was dat druk! Druk en nog eens druk… maar wel erg leuk.. en nog eens goed weer ook erg belangrijk!

    Nou heel veel plezier in de jungle!

    Kus Wendy


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 7731

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 18 Juli 2011

Citytrip ROME

12 April 2009 - 04 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: