True Paradise - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Nicole nvt - WaarBenJij.nu True Paradise - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Nicole nvt - WaarBenJij.nu

True Paradise

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 Maart 2009 | Australië, Magnetic Island

Hoi hoi,

Hier weer snel een berichtje van mij.

Gisteren ben ik gearriveerd in Townsville. Daarna meteen op de ferry gestapt naar Magnetic Island. Een geweldig paradijs kan ik wel zeggen. Het lijkt wel alsof alle mooi plaatjes met palmbomen en de zee, hier gemaakt zijn. De zonsondergangen zijn hier prachtig (de zonsopgangen mis ik altijd.. raar maar waar hahaha).

Gisteren was de Greyhound (de bus die me naar Townsville bracht) verlaat. Hij had technische problemen. Zo kwamen we onderweg met een beetje pech te staan in het plaatsje Bowen (waar de film Australia is gemaakt, met o.a. mijn naamgenoot Nicole Kidman).
Was verder niet veel te zien.

Hierdoor kwam ik dus 3 uur later aan op Magnetic Island en duurde het niet lang voordat de zon onderging. Wel jammer, maar helaas.

De volgende dag (vandaag dus) had ik met mijn gratis voucher een kano gehuurd samen met een duits meisje. Echter... de verhuurder vertelde dat we safe waren, maar hij wel moest vertellen dat er soms wel eens krokodillen komen. Die krokodillen hebben het soms wel eens op kano's gemunt. Ze duwen tegen de kano, zodat hij omflipt en dan eten ze de inhoud op.... Ook niet onbelangrijk: een flink eind van het strand, zijn boeien geplaatst met daaraan flinke haken. Die zijn voor de haaien die ze hier niet willen hebben. The big one's! Fijn... fijn... ik voel me zo veilig hier... ahum..
Goed, ik heb getekend voor de risico's en ben in dat ding gestapt, maar na een paar meter van het strand te zijn verwijderd, besloot ik toch dat ik dit maar niet ging doen. Uiteindelijk heb ik een scooter gehuurd en heb ik het eiland in mijn eentje verkend. Er waren wel wat mensen die vroegen of ik mee ging of dat we samen een auto gingen huren, maar ik had echt zin om even op mijzelf te zijn. Dus lekker getoured, wind door mijn haren en ik voelde me zo vrij als een vogel! Helemaal geweldig. Helaas kun je met de scooter niet overal komen, dus toen ik een aantal beaches wilde verkennen, moest ik toch echt met de benenwagen. Onderweg kwam ik een schipper tegen, die ook veel in Nederland had gewoond. Hij bleek de schipper te zijn geweest van de Rainbow Warrier (Greenpeace) en vertelde allerlei verhalen. Was erg interessant. Ik ontmoet sowieso erg interessante mensen hier met geweldige verhalen!
Goed, toen we eindelijk, na over allerlei rotspartijen hebben geklommen, aankwamen bij het strand, was dat zeker de moeite waard. Hij ging op een rots liggen en ik heb heerlijk op het strand gelegen.
Ik was ondertussen de tijd vergeten, want ik wilde nog naar de Koala farm. Daar kun je knuffelen met koala's (foto's kopen), een kleine krokodil vast houden, papagaaien voeren (die je hier trouwens overal ziet in het echt... helemaal leuk!) en een walibi voeren (kleine kangaroo). Maar goed... dat is dan een excuus om hier nog een keer te komen, want morgen heb ik daar waarschijnlijk ook geen tijd meer voor.

De Greyhound vertrekt al rond 10 uur en voor die tijd moet ik dus nog met de ferry van het eiland af. Dus.. dat zit er niet meer in, maar ach.

Vanavond wilde ik wat gaan eten hier in de bar van het hostel en toen zag ik mijn vrienden weer van Fraser Island. Helemaal leuk om elkaar weer te zien dus we vlogen elkaar in de armen hahahhaha!! Echt heel grappig om zo vaak en zo veel bekenden te zien in een inmens groot land.

Ik heb het hier zo naar mijn zin. Ik hoorde diverse vrienden en collega's zeggen dat ik waarschijnlijk niet meer terug zou willen naar NL. Eerst dacht ik dat dat onzin was, maar nu... hmmm... ik zou hier prima kunnen aarden. Een leuke job vinden, leuk huis (want die hostels zijn echt niks voor langere tijd vind ik) en dan is Nicole hier helemaal gelukkig!
De Rainbow skipper, zal ik maar zeggen, was helemaal een vrijbuiter. Hij zei dat iedereen zich wilde aanpassen aan de maatschappij en dat, als ik hier echt wilde blijven, gewoon mijn baan op moest zeggen en er voor gaan. Lekker reizen en als je er moe van bent, dan blijf je weer ergens hangen voor een paar maand en daarna vertrek je weer verder. Ik heb er wel even over nagedacht, maar ik denk niet dat het wat voor mij is... tenminste niet op dit moment.

Goed,.... ik ga weer feestvieren.. heb helaas nog maar 4 dagen tegaan, dus mja... time flighs when you're having fun!!

Ik hoop dat jullie het ook allemaal naar jullie zin hebben? Ik hoorde dat het in NL ook lekker weer was geweest, maar dat het nu weer koud is? Hmmm.. het is hier minstens 30 graden.. zwoel briesje, lekker aan de zee.. palmbomen wuiven mee met de wind... zien jullie het voor je? Do you feel any better now?? hahhahahahahhahaha!!!!!!!!

Verschil moet er wezen, toch??

Gr. van een nu al redelijk bruine Nicole!!! (eindelijk!!!!!!!)

  • 28 April 2009 - 16:36

    Remco:

    Hey Nicole,

    Dacht laat ik ook eens een berichtje schrijven hahah. Vind je verhalen erg interessant, lijkt mij ook wel wat om een keertje heen te gaan als ik dat zo hoor. Alleen de temperatuur al, heerlijk. Nou geniet nog eventjes en hoor de rest vast wel weer als je weer @ home bent. grrrrr je broertje

  • 28 April 2009 - 21:38

    Wendy:

    Heej Nicole!

    Ha! Nu even een keertje een langer berichtje van mij! Want wat schrijf jij veel!
    Had dat niet verwacht, dacht dat je het veels te druk zou hebben. Nou ja, ik moet zeggen volgens mij ben je heel druk zo te lezen.

    Maar kano gehuurd, fijn met al die krokodillen hahah ik zou me ook niet echt veilig voelen.
    Held op sokken ;-)
    Scooter gehuurd, toe maar.. ik ben jaloers.. vooral omdat je schrijf met de haren in de wind en zo vrij voelen als een vogel.. echt heerlijk! Lekker in je eentje even het eiland verkennen. Ik wil foto’s zien!!!!! Ben super benieuwd! Ben trots op je dat je het allemaal maar even doet!

    Maar ik kan me voorstellen dat je niet terug wil naar Nederland….. Ik kom je dan wel opzoeken hoor. Dan gaan we samen even touren ;-)
    Maar nog 4 dagen? Jeetje dat gaat echt snel voorbij!

    Maar goed, even over mij…. Tja druk met de tuin bezig.. het is nog een grote zandbak! Ok met klei dan. Maar goed we hebben de tegels besteld en als het goed is komt het deze week binnen en kunnen we aan de slag. Ok grotendeels Michel, Je moet zeker een keertje even langs komen..
    En natuurlijk hebben we veel bij te kletsen! Want ik wil alles weten en natuurlijk de gemaakte foto’s zien!

    Oww werd vandaag weer gebeld trouwens door de sportschool, waar ik toch bleef.. hahah echt erg! Is ook te zien aan de weegschaal ;-)

    Kus! Have FUN.. en uitkijken he!

    Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 7731

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 18 Juli 2011

Citytrip ROME

12 April 2009 - 04 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: